Meld uw retour aan en voeg alstublieft te allen tijden de pakbon en (aan de achterzijde) ingevulde retourformulier toe.
Twijfelt u bijvoorbeeld over de maat of pasvorm dan adviseren wij u hier graag over. U kunt het beste even contact met ons opnemen voor informatie via ons contactformulier, per mail via info@milolingerie.nl of via onze chat. Wij proberen u zo goed mogelijk te adviseren/informeren om teleurstellingen te voorkomen.
Ruilen
- Om een artikel te ruilen, kunt u ons een e-mail sturen met daarin het ordernummer, het artikel dat u wilt ruilen en het nieuwe gewenste artikel of andere maat. Wij zullen het artikel dan voor uw reserveren. U kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen en de te ruilen items retour melden.
- Stuur het artikel dat u wilt ruilen terug volgens onderstaande retourbeleid.
- Zodra wij de retourzending hebben ontvangen sturen wij het nieuwe artikel kosteloos naar u op (binnen Nederland)*.
- Indien er een bijbetaling benodigd is i.v.m. bijvoorbeeld een meerprijs dan volgt de betaalpagina of zullen wij u een betaallink e-mailen.
Ruilen/retourneren van accessoires: Toch niet de juiste bikinisluiting besteld, of niet goed opgemeten welk verlengstukje u nou precies moest hebben? Ruilen is geen probleem. Stuur de artikelen terug in de enveloppe, frankeer voldoende en voeg een briefje toe met uw bestelnummer en waarvoor in de plaats u wenst te ruilen, of plaats een nieuwe bestelling en stuur de andere retour. Een retourformulier is in deze niet nodig.
* Voor België vragen we een toeslag van €3,00.
Alleen bij de eerste keer ruilen, moet u na ruiling nog een keer ruilen, dan worden de verzendkosten opnieuw volledig berekend.
Retourneren
Arikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons worden aangemeld en geretourneerd. De portokosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en worden niet door ons vergoed. Tip: Online frankeren is goedkoper dan ter plekke in de winkel.
Volg onderstaande stappen om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen:
- Meldt u retour aan Stuurt u ons alstublieft een e-mail met daarin het ordernummer en welke artikelen retour komen. Of als u nog artikelen in nabestelling heeft, welke niet mee nodig zijn. Doe dit uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst.
- Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan uw retourpakket, deze vindt u aan de achterkant van de pakbon, omdat alle gegevens van uw bestelling er op staan en een snelle verwerking voor ons mogelijk maakt.
Heeft u geen pakbon meer? Gebruik dan het retourformulier en vul deze volledig in, dat kunt u hier downloaden en afdrukken. - Verpak de artikelen (in ongeschonden staat) netjes en zorgvuldig, zoveel mogelijk in de staat is zoals u het van ons ontvangen heeft, niet meer dan nodig om het product te passen. D.w.z: met origineel aangehechte label(s), ongedragen, ongewassen en geurvrij, netjes opgevouwen en niet binnenstebuiten. Hergebruik de verkregen verpakking of gebruik een andere degelijke verpakking en verpak zorgvuldig. Note: Tape de doos a.u.b. niet volledig in met ducktape, daar wij dan de artikelen er mogelijk niet uit kunnen krijgen zonder deze te beschadigen.
Voorgevormde BH’s van Empreinte en Dorina model Rachel retourneert u zoals ontvangen met beide cups open, of draai (afhankelijk van het model) de cups in elkaar, maar de cups alstublieft niet in elkaar deuken.
Mocht het product niet aan al het bovenstaande voldoen, dan kunnen we deze waardevermindering aan u doorberekenen. Zie hierover meer in de alinea “Voorwaarden retourneren”. - Frankeer het pakketje voldoende online via https://milolingerie.myparcel.me en vul uw traceercode van PostNL en uw postcode in. Retourkosten (NL): Brievenbuspakket: €4,25, Pakket: €6,95. U kunt dan via ons retourportaal een verzendlabel aanmaken, deze betaald u dan online. Geen printer? Geen probleem. Kies dan voor printerloos retourneren in het retourportaal (+€0,10). U ontvangt dan een digitale barcode, welke u vanaf uw mobiele telefoon kan laten scannen bij het PostNL-punt, een medewerker print het label dan voor u uit.
Let wel: Eenmaal een label aangemaakt, kan dit niet gecrediteerd worden, u koopt het label niet bij ons, maar (via ons) bij PostNL, wees dus zeker dat u de juiste optie kiest.
Mocht u het pakket liever retour sturen op eigen initiatief, dat kan. Let wel, direct in de winkel laten frankeren is een stuk duurder, advies is dan ook om het online te frankeren, u heeft ook hiervoor niet persé een printer nodig. Tip: Kies bij PostNL voor Klein Pakket. U bent ook vrij om te kiezen voor een andere vervoerder. Mail ons a.u.b. altijd de traceercode of vul ons e-mailadres in bij het aanmaken van het label. Zo weten wij ook dat er een pakket naar ons onderweg is en waar we het eventueel moeten afhalen.
Voor Belgische klanten: Wij adviseren eigenlijk om zelf een label aan te maken op Postnl.be, BPost, DPD of DHL, aangezien het via ons duurder is (helaas is dit het tarief wat doorberekend wordt), het is dan wel verzekerd. Zorg dat u ons e-mailadres info@milolingerie.nl opgeeft, zodat wij op de hoogte zijn van uw retour of stuur ons de traceercode in een email.
Retour zenden is voor eigen risico en aansprakelijkheid. - Geef het pakketje af bij een postagentschap.
- Bewaar het verzendbewijs tot uw retouren in behandeling zijn genomen.
- Wij zullen het bedrag na ontvangst van de retouren terugstorten op uw rekening (uiterlijk binnen 14 kalenderdagen) of binnen enkele dagen omruilen voor het gewenste artikel.
In de traceermail die u van ons ontvangt vindt u een knop “retour sturen”, u kunt dan via ons retourportaal een verzendlabel aanmaken, deze betaald u dan online.
Voorwaarden retourneren
- Retouren dienen te alle tijden per mail aan ons te worden aangemeld, binnen 14 dagen
- Item(s) dienen binnen 14 dagen na ontvangst of retourmelding retour gestuurd te worden
- Item(s) dienen in dusdanige staat te worden geretourneerd, dat zij niet meer dan nodig geprobeerd zijn om te beoordelen of het artikel past
- De retour gekomen artikelen worden weer opnieuw verkocht aan een andere klant, ga dus met zorg om met het product
In de volgende gevallen zullen wij een waardevermindering of retourkosten in rekening te brengen:
- Artikelen die beschadigd zijn door onzorgvuldige omgang, of tijdens transport beschadigd die te wijden is aan onzorgvulig verpakken door de klant. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt is.
- Pas ondergoed, badpakken en bikinislips altijd over uw eigen ondergoed. Ga met de artikelen om zoals u het zelf ook graag wenst te ontvangen. Artikelen waarvan het de hygiënesticker ontbreekt, sluiten wij uit van retour.
- Empreinte BH’s en Dorina model Rachel kunnen beschadigen als u deze in elkaar deukt i.p.v. de cups open of in elkaar draait. Daarmee vernietigt u de vezels en de vormen, het maakt de randjes en de cups hobbelig en deze is dan niet meer in originele staat terug te vormen. Let hier alstublieft op bij retourneren.
- Artikelen waarvan het kaartje en/of etiket niet in originele staat aangehecht, of ontbreekt. Zorg er dus voor dat u de kaartjes pas verwijderd, indien u het artikel wenst te behouden.
- Artikelen waarvan een eventuele verpakking niet meer is bijgevoegd of niet meer te hergebruiken is door de manier van openmaken. Ga dus zorgvuldig om met de ontvangen artikelen en bijbehorende verpakking.
- Artikelen welke niet zorgvuldig verpakt of behandeld zijn (zoals het als in een prop terugsturen van bijv. nachtmode), indien dit niet zonder gebruik te maken van een strijkbout of stoomapparaat weer netjes te maken valt voor verkoop.
- Artikelen welke bijv. veel huidschilfers, haren of geur (zoals rooklucht) aanhangen, afhankelijk van de ernst en indien nog netjes te maken voor verkoop (zonder reinigingsmiddelen).
- Artikelen welke vlekken bevatten, zorg bijvoorbeeld dat er geen lippenstift kan afgeven en dat u schoon bent alvorens u de artikelen past en houdt het artikel niet langer aan dan nodig om te beoordelen of het past.
- Indien u niet (voldoende) frankeert, worden de kosten die PostNL hiervoor bij ons in rekening brengt, alsmede administratieve handeling bij u in mindering gebracht op het te crediteren bedrag. Frankeer dus altijd het retourpakketje en stuur niet retour afzender zonder herfrankering.
- Artikelen die langer dan 14 dagen geleden (na ontvangst en/of aanmelden) ontvangen zijn worden niet in behandeling genomen. Echter afhankelijk van de tijdspanne en/of gecommuniceerd, kunnen we er voor kiezen uw retour wel in behandeling te nemen, echter worden de verzendkosten dan niet meer terugbetaald. En er wordt 3% van de artikelwaarde per dag dat u te laat heeft geretourneerd in mindering gebracht op de terugbetaling.
- Retouren die niet zijn aangemeld. Meldt uw retour dus áltijd aan om extra kosten te voorkomen.
- Per geval zal de waardevermindering of kosten bepaald worden aan de hand van de ernst. Note: Al bovenstaande vertraagd tevens het retourproces.
Als u het geretourneerde item weer terug wilt ontvangen indien er een waardevermindering is toegepast, waar u het niet mee eens bent, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de op dat moment geldende daadwerkelijke verzendkosten.
- Artikelen die wij niet retour hebben ontvangen, kunnen ook niet worden terugbetaald. Retour zenden is voor eigen risico en aansprakelijkheid. Mail ons altijd de traceercode of vul ons e-mailadres in bij het aanmaken van het label. Uiteraard kunnen wij geen artikelen vergoeden welke niet zijn aangekomen of ontbreken. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt/niet ontvangen is, dan is de consument zelf aansprakelijk. Wilt u dit risico voorkomen, stuur dan het pakket verzekerd, zodat u de kosten bij verlies of schade kunt verhalen bij het vervoersbedrijf.
Indien wij niet weten dat er iets onderweg is en het bijvoorbeeld op een PostNL-punt terrecht komt, kan het zijn dat het pakket naar u retour komt en bent u alsnog aansprakelijk voor het opnieuw naar ons toezenden. Wij zijn niet aansprakelijk voor de kosten voor het opnieuw naar ons toezenden als het pakket bij u retourkomt door het niet afgehalen bij een PostNL-punt, als u ons geen traceercode heeft gemaild. Zorg dus dat u áltijd de traceercode mailt.
Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?
Graag zelfs, u kunt gerust meerdere bestellingen in één doos retourneren. Voeg wel alle pakbonnen met retourformulieren van de verschillende bestellingen bij in de doos.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wij sturen geen bevestiging dat uw retour is aangekomen, maar zodra wij uw retour verwerkt hebben, ontvangt u van ons een creditnota. Het teruggestuurde product zal nagekeken worden en indien deze is goedgekeurd, zal het bedrag via dezelfde betaalwijze als waar u mee betaald heeft worden teruggestort of uw Klarna factuur wordt aangepast. Indien uw retour volledig aan de voorwaarden voldoet en u de gehele bestelling retourneert krijgt u het gehele aankoopbedrag terug, inclusief verzendkosten voor het naar u toesturen. Retourneert u slechts een deel van de bestelling, dan worden alleen de retour ontvangen artikelen gecrediteerd. Zat u boven een bepaald drempel bedrag voor gratis verzending? Dan worden de verzendkosten alsnog doorberekend indien u na retourneren onder het minimale bedrag voor gratis verzending uitkomt.
Klarna retourafwikkeling
Indien u reeds een factuur van Klarna heeft ontvangen en u bent bang dat er kosten overheen komen, dan kunt u in de app van Klarna aangeven dat u het artikel heeft geretourneerd. Uiteraard kunt u dit ook voorkomen door de bestelling zo snel mogelijk retour te sturen, ver voordat de betalingstermijn bij Klarna verloopt en wij nog ruim de tijd hebben om uw retour te verwerken. Het is te allen tijde uw eigen verantwoording om uw factuur binnen de termijn te betalen, ook als wij uw retour nog niet hebben verwerkt. Na verwerking krijgt u dan het (rest)bedrag dan gestorneerd van Klarna.
Mocht u 14 dagen na uw retourzending nog geen creditnota hebben ontvangen, neem dan gerust even contact op, misschien is er iets misgegaan.
Langere zichttermijn?
Zou u graag een langere retourtermijn hebben dan 14 dagen omdat uw bestelling een cadeau is of voor een speciale gelegenheid of feestdag? Stuur ons dan gerust een mail naar info@milolingerie.nl en bespreek het met ons.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Als een bestelling eenmaal geplaatst is, proberen we uw bestelling zo snel mogelijk verzendklaar te maken, wij verzenden niet altijd op een vast tijdstip, dus het kan zijn dat uw bestelling binnen een uur na uw betaling al verstuurd is. Annuleren is dan niet meer mogelijk. Blijkt u toch een fout te hebben gemaakt tijdens het bestellen, mail dan echt zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling. Het kan echter zijn dat de bestelling niet meer geannuleerd kan worden.
Bestellingen van artikelen in nabestelling mogen niet worden geannuleerd, mits binnen een maximum van 4 uur na de geplaatste bestelling. Dit betreft dan een artikel waarvan wij geen voorraad hebben en wordt speciaal voor de klant bij de leverancier besteld. Er worden kosten in rekening gebracht wanneer klant de bestelling annuleert, de artikelen reeds besteld zijn bij de leverancier en deze nog binnen de indicatieve levertermijn vallen. Wij kunnen dit/deze artikel(en) immers niet meer annuleren of retourneren aan onze leverancier. Wij brengen u altijd nauwgezet op de hoogte van afwijkingen van de gecommuniceerde levertijden en overleggen met u wanneer dit buiten de indicatietermijn valt. Indien de levertermijn exceptioneel langer is dan aangegeven, mag de klant de bestelling wel zonder bijkomende kosten annuleren.
De annuleringskosten dienen een redelijke vergoeding voor het geleden verlies. De annuleringskosten bedragen 15% van het aankoopbedrag excl. verzendkosten.
Annuleert u een bestelling die al onderweg is, komen de verzendkosten voor retourneren en het versturen voor uw rekening. Weigert u bij aflevering of haalt u het niet af bij een pakketpunt, wordt dit als te laat annuleren behandeld en zijn de verzendkosten visa versa voor uw rekening.
Retourneert u een bestelling waarvan een groot aantal van het zelfde artikel speciaal voor u besteld zijn (bijvoorbeeld u besteld meerdere stuks van hetzelfde model, maat en kleur welke niet voorradig zijn) en u retourneert deze, geldt tevens bovenstaande norm. Bent u niet bekend met een model bh, maar u wenst er meerdere van, bestel er dan alstublieft eerst één om te kijken of deze bevalt, dan besteld u pas na. Zo voorkomt u dat wij onverhoopt met een hoop voorraad opgezadeld worden, welke speciaal voor u is besteld.
Wij kunnen de bestelling ook annuleren als blijkt dat een artikel onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn of een nabesteld artikel bij onze leverancier niet op voorraad is en deze voorlopig ook niet op voorraad zal komen. We zullen u hier dan ook direct over e-mailen. Hier zitten geen annuleringskosten aan verbonden.
Defecten
Als de levering is beschadigd, wacht dan niet langer en meld dit direct na ontvangst.
De ontvanger dient het geleverde onmiddellijk na de levering te controleren op eventuele afwijkingen. Indien de verpakking beschadigd of geopend bij u wordt afgeleverd en er producten ontbreken, meldt dit dan direct. Neem dan alstublieft contact met ons op door een mail te sturen met uw ordernummer, een omschrijving van het probleem en duidelijke foto’s. Zo kunnen wij dit ook verhalen bij het transportbedrijf.
Is het ontvangen artikel defect bij aankomst, dan dienen afwijkingen aan het product per e-mail gemeld te worden, uiterlijk 3 dagen na ontvangst. Neem dan alstublieft contact met ons op door een mail te sturen met uw ordernummer, een omschrijving van het probleem en duidelijke foto’s. Is er binnen deze termijn geen reclamatie ontvangen over een defect bij aankomst, dan is het geleverde door de klant aanvaard.
Is het ontvangen artikel defect direct na gebruik, of binnen een redelijke gebruikstermijn, neem dan alstublieft contact met ons op door een mail te sturen met uw ordernummer, een omschrijving van het probleem en duidelijke foto’s.
Wij streven er naar altijd tot een gepaste oplossing te komen. Wij zijn altijd bereid de klant in alle redelijkheid en binnen onze voorwaarden proberen te helpen. Wacht u alstublieft met retourneren tot u van ons een reactie heeft ontvangen. Wij kunnen er voor kiezen u een retourlabel namens ons te verschaffen of dat u het product helemaal niet hoeft terug te sturen, aan de hand van de aard van het probleem.
Gemaakte portokosten voor retourneren van een defect zónder samenspraak met ons worden niet vergoed.
Retouradres
RETOUR WEBSHOP
T.a.v. Milo Lingerie
Goudenregenstraat 26
1441 HH Purmerend
Heeft u toch nog een vraag?
Heeft u toch nog vragen/opmerkingen betreft het retourneren? Neem dan gerust contact met ons op