Gratis verzending boven de €100,-* Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden*

Ruilen & Retourneren

Voeg alstublieft te allen tijden het ingevulde retourformulier toe.

Twijfelt u bijvoorbeeld over de maat of pasvorm dan adviseren wij u hier graag over. U kunt het beste even contact met ons opnemen voor informatie via ons contactformulier, per mail via info@milolingerie.nl of via onze chat. Wij proberen u zo goed mogelijk te adviseren/informeren om teleurstellingen te voorkomen.

Ruilen

  • Om een artikel te ruilen, stuurt u ons dan alstublieft een e-mail met daarin het ordernummer, het artikel dat u wilt ruilen en het nieuwe gewenste artikel of andere maat. Wij zullen het artikel dan voor uw reserveren.
  • Stuur het artikel dat u wilt ruilen terug volgens onderstaande retourbeleid.
  • Zodra wij de retourzending hebben ontvangen sturen wij het nieuwe artikel kosteloos naar u op*.
  • Indien er een bijbetaling benodigd is i.v.m. bijvoorbeeld een meerprijs dan zullen wij u een betaallink e-mailen.

Ruilen van accesoires: Toch niet de juiste bikinisluiting besteld, of niet goed opgemeten welk verlengstukje u nou precies moest hebben? Ruilen is geen probleem. Stuur de artikelen terug in de enveloppe, frankeer voldoende en voeg een briefje toe met uw bestelnummer en waarvoor in de plaats u wenst te ruilen, het retourformulier is in deze niet nodig.

* Alleen bij de eerste keer ruilen, moet u na ruiling nog een keer ruilen, dan worden de verzendkosten opnieuw volledig berekend. Voor België vragen we een toeslag van €3,00.

Retourneren

Arikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons worden geretourneerd. De portokosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en worden niet door ons vergoed. Tip: Online frankeren is goedkoper dan ter plekke in de winkel. 

Volg onderstaande stappen om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen:

  1. Vul het bijgeleverde retourformulier (achterop de pakbon) in en voeg het toe aan uw retourpakket. U kunt het formulier hier downloaden en afdrukken mocht u het niet (meer) hebben.
  2. Verpak de artikelen (in ongeschonden staat) netjes en zorgvuldig. D.w.z: met origineel aangehechte label(s), ongedragen (niet langer dan noodzakelijk om te passen), ongewassen en geurvrij. Gebruik de originele verpakking of gebruik een andere degelijke verpakking en verpak zorgvuldig. Note: Tape de doos a.u.b. niet volledig in met ducktape, daar wij dan de artikelen er mogelijk niet uit kunnen krijgen zonder deze te beschadigen.
    Voorgevormde BH’s van Empreinte retourneert u zoals ontvangen met beide cups open, of draai (afhankelijk van het model) de cups in elkaar, maar de cups alstublieft niet in elkaar deuken. Daarmee vernietigt u de vezels en de vormen, het maakt de randjes en de cups hobbelig en dit is niet meer terug in vorm te krijgen.
  3. Frankeer het pakketje voldoende online via onderstaande uitleg of ga naar https://milolingerie.myparcel.me en vul uw traceercode van postnl en uw postcode in. U kunt dan via ons retourportaal een verzendlabel aanmaken, deze betaald u dan online. Geen printer? Geen probleem. Kies dan voor printerloos retourneren in het retourportaal. U ontvangt dan een digitale barcode, welke u vanaf uw mobiele telefoon kan laten scannen bij het PostNLpunt, een medewerker print het label dan voor u uit.
    Let wel: Eenmaal een label aangemaakt, kan dit niet gecrediteerd worden, u koopt het label niet bij ons, maar (via ons) bij PostNL, wees dus zeker dat u de juiste optie kiest.
    Maakt u geen gebruik van ons retourportaal? Mail ons dan a.u.b. altijd de traceercode of vul ons e-mailadres in bij het aanmaken van het label. Zo weten wij ook dat er een pakket naar ons onderweg is.
    Voor Belgische klanten: Wij adviseren eigenlijk om zelf een label aan te maken op Postnl.be, BPost, DPD of DHL, aangezien het via ons duurder is (helaas is dit het tarief wat doorberekend wordt), het is dan wel verzekerd. Zorg dat u ons e-mailadres info@milolingerie.nl opgeeft, zodat wij op de hoogte zijn van uw retour of stuur ons de traceercode in een email.
  4. Geef het pakketje af bij een postagentschap.
  5. Bewaar het verzendbewijs tot uw retouren in behandeling zijn genomen.
  6. Wij zullen het bedrag na ontvangst van de retouren terugstorten op uw rekening (uiterlijk binnen 14 kalenderdagen) of binnen enkele dagen omruilen voor het gewenste artikel.

In de traceermail die u van ons ontvangt vindt u een knop “retour sturen”, u kunt dan via ons retourportaal een verzendlabel aanmaken, deze betaald u dan online.

Ruil/retour aanmelden

Indien u de artikelen binnen 14 dagen retourneert is aanmelden niet verplicht. Aanmelding binnen 14 dagen is verplicht, indien u niet in staat bent de artikelen binnen 14 dagen terug te sturen, overleg hier a.u.b. met ons over. De retouren dienen echter na aanmelding uiterlijk binnen 14 dagen geretourneerd te zijn.

U kunt uw retour of ruilverzoek melden door een e-mail de sturen via de volgende link:
Ruil/retourmelding  Uw standaard ingestelde e-mail programma zal nu openen, of mail naar info@milolingerie.nl.

Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?

Graag zelfs, u kunt gerust meerdere bestellingen in één doos retourneren. Voeg wel alle pakbonnen met retourformulieren van de verschillende bestellingen bij in de doos.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij sturen geen bevestiging dat uw retour is aangekomen, maar zodra wij uw retour verwerkt hebben, ontvangt u van ons een creditnota. Zodra wij het teruggestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd, dan zullen wij het bedrag doorgaans binnen enkele dagen, doch uiterlijk binnen de wettelijke 14 dagen nadat uw retour bij ons is binnengekomen aan u terugbetalen. Het bedrag wordt via dezelfde betaalwijze als waar u mee betaald heeft teruggestort of uw Klarna factuur wordt aangepast. Indien u de gehele bestelling retourneert krijgt u het gehele aankoopbedrag terug, inclusief verzendkosten voor het naar u toesturen. Retourneert u slechts een deel van de bestelling, dan worden alleen de retour ontvangen artikelen gecrediteerd.

Zat u boven een bepaald drempel bedrag voor gratis verzending? Dan worden de verzendkosten alsnog doorberekend indien u na retourneren onder het minimale bedrag voor gratis verzending uitkomt.

Moet ik betalen voor de retourkosten?

Ja, het risico en de retourkosten liggen bij u als klant. Indien u per abuis een ander artikel heeft ontvangen dan besteld, of de fout anderszins aan ons te wijden is nemen wij de kosten voor onze rekening en zullen u hiervoor een retourlabel verschaffen. De PostNL tarieven (2021) voor het retour zenden bedragen €4,60 voor een brievenbuspakketje en €7,25 voor een gewoon pakket, een aangetekend pakket €9,20, dan is het pakket verzekerd tot €500,-. Tip: Online frankeren is goedkoper. (€4,10 brievenbuspakketje en €6,75 pakket) U kunt bijvoorbeeld kiezen voor PostNL of DPD. U hoeft hiervoor geen printer te hebben, u kunt de online aangemaakte labels ook bij het dichtstbijzijnde PostNL postagentschap laten afdrukken. Voor actuele tarieven, of het aanmaken van een pakketlabel zie de website van PostNL of DPD. De genoemde tarieven zijn van toepassing voor zendingen binnen Nederland. Voor retourzendingen vanuit een ander land, kunt u het beste uw locale postagentschap raadplegen. Let op: Bewaar het verzendbewijs goed, totdat uw retouren zijn verwerkt. U dient een bewijs van verzending te kunnen tonen indien hierom gevraagd wordt. U mag uiteraard ook kiezen voor een andere pakketbezorgdienst, de keuze hiervan is aan u. Wij vergoeden bij een verkeerd geleverde bestelling de verzendkosten tot het reguliere tarief van PostNL (binnen Nederland), vanuit andere landen in overleg.

Waarom niet gratis te retourneren?
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van uw bestelling moeten op de een of andere manier betaald worden. PostNL en UPS doen dit immers niet gratis. Daarnaast zijn er ook nog de kosten voor het verpakkingsmateriaal, transactiekosten voor betalingsverkeer enz, enz.

De webwinkels die gratis verzenden en retourneren aanbieden, berekenen deze kosten door in de verkoopprijs van de producten. Wij kunnen onze producten ook allemaal iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen, zoals gebeurt bij vooral de grotere online webwinkels. Dit vinden wij echter niet eerlijk. Op deze manier worden onder andere klanten die grotere bestellingen plaatsen of niet wensen te retourneren gestraft, doordat er op zo’n manier aan hen eigenlijk te veel (verzend)kosten worden berekend.

Webwinkels die dit gratis aanbieden, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de “gratis verzending ” en “gratis retourenring”. Wij houden de kosten liever open en eerlijk, gewoon zoals ze zijn! Ook worden de producten weer netjes aan ons assortiment toegevoegd.

Mag het terug?

Wij kunnen echter in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet crediteren:

  • Artikelen die gebruikt, beschadigd zijn, of niet op hygiënische wijze behandeld zijn. D.w.z. artikelen welke zichtbaar gedragen zijn (langer dan noodzakelijk aan gehad om te passen), als artikelen vies zijn (vlekken), gewassen zijn of een geur aanhangen, accepteren wij niet. Deze kunnen wij niet meer verkopen aan andere klanten. Pas en bewaar de artikelen dus te allen tijde in een rookvrije, schone, huisdiervrije en droge ruimte.
  • Artikelen waarvan het kaartje en/of etiket ontbreekt of niet in originele staat aangehecht. Zonder originele label(s) en kaartjes kunnen wij de artikelen niet meer aan een andere klant verkopen. Pas de artikelen dus eerst, alvorens u kaartjes en labels verwijderd.
  • Artikelen die tijdens transport beschadigd zijn, die te wijden is aan de klant door een onzorgvuldige manier van verpakken.
  • Indien de cups van voorgevormde Empreinte BH’s ondanks ons advies bij een retour toch in elkaar gedeukt zitten, kunnen we deze niet accepteren.
  • Artikelen die langer dan 14 dagen geleden (na aanmelden) ontvangen zijn. Op de dag dat uw bestelling bij u is afgeleverd of heeft afgehaald, gaat de zichttermijn in. Het artikel dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen bij ons terug te zijn of te zijn aangemeld. Indien u de producten binnen deze periode heeft aangemeld als retour, verzend deze dan zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen. Buiten deze termijn wordt uw retour niet in behandeling genomen.
    In al deze bovenstaande gevallen heeft u de keuze om het artikel tegen bijbetaling van verzendkosten opnieuw terug te ontvangen.
  • Artikelen die wij niet retour hebben ontvangen. Retour zenden is voor eigen risico en aansprakelijkheid. Advies is om altijd in ieder geval traceerbaar, liefst aangetekend te verzenden, zodat u de kosten bij verlies of schade kunt verhalen bij het vervoersbedrijf. Uiteraard kunnen wij geen artikelen vergoeden welke niet zijn aangekomen.

Note:

  • Indien u de zending ongefrankeerd of onvoldoende gefrankeerd naar ons heeft verzonden,  waardoor wij naheffing ontvangen, brengen wij de kosten hiervan in rekening.

Langere zichttermijn?

Zou u graag een langere retourtermijn hebben dan 14 dagen omdat uw bestelling een cadeau is of voor een speciale gelegenheid of feestdag? Stuur ons dan gerust een mail naar info@milolingerie.nl en bespreek het met ons.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Als een bestelling eenmaal geplaatst is, proberen we uw bestelling zo snel mogelijk verzendklaar te maken, wij verzenden niet altijd op een vast tijdstip, dus het kan zijn dat uw bestelling binnen een uur na uw betaling al verstuurd is. Annuleren is dan niet meer mogelijk. Blijkt u toch een fout te hebben gemaakt tijdens het bestellen, mail dan echt zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling. Het kan echter zijn dat de bestelling niet meer geannuleerd kan worden.

Bestellingen van artikelen in nabestelling mogen niet worden geannuleerd, mits binnen een maximum van 4 uur na de geplaatste bestelling. Dit betreft dan een artikel waarvan wij geen voorraad hebben en wordt speciaal voor de klant bij de leverancier besteld. Er worden kosten in rekening gebracht wanneer klant de bestelling annuleert, de artikelen reeds besteld zijn bij de leverancier en deze nog binnen de indicatieve levertermijn vallen. Wij kunnen dit/deze artikel(en) immers niet meer annuleren of retourneren aan onze leverancier. Wij brengen u altijd nauwgezet op de hoogte van afwijkingen van de gecommuniceerde levertijden en overleggen met u wanneer dit buiten de indicatietermijn valt. Indien de levertermijn exceptioneel langer is dan aangegeven, mag de klant de bestelling wel zonder bijkomende kosten annuleren.
De annuleringskosten dienen een redelijke vergoeding voor het geleden verlies. De annuleringskosten bedragen 15% van het aankoopbedrag excl. verzendkosten. Indien u bij de bestelling voor Klarna Achteraf betalen heeft gekozen, worden de vaste kosten á €1,95 en 3,4% van de volledige orderbedrag incl. verzendkosten boven op berekend. Daar wij bij annuleren de kosten niet terug krijgen van Klarna.

Annuleert u een bestelling die al onderweg is, komen de verzendkosten voor retourneren en het versturen voor uw rekening. Weigert u bij aflevering of haalt u het niet af bij een pakketpunt, wordt dit als te laat annuleren behandeld en zijn de verzendkosten visa versa voor uw rekening.

Wij kunnen de bestelling ook annuleren als er bijvoorbeeld iets met de betalingswijze niet goed is gegaan of als blijkt dat een artikel onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn of de levertijd van een te bestellen artikel bij onze leverancier niet op voorraad is en deze voorlopig ook niet op voorraad zal komen. We zullen u hier dan ook direct over e-mailen. Hier zitten geen annuleringskosten aan verbonden.

Retouradres

RETOUR WEBSHOP
T.a.v. Milo Lingerie
Westerstraat 7 (boven)
1441 AR Purmerend

Heeft u toch nog een vraag?

Heeft u toch nog vragen/opmerkingen betreft het retourneren? Neem dan gerust contact met ons op.

De waardering van www.milolingerie.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.5/10 gebaseerd op 1684 reviews.