Het leven van een webshophouder - Verzendkosten en retour rumoer

Het leven van een webshophouder

Eigenlijk vindt u in onze blogs nooit een artikel waar uw geweten wordt aangesproken. Omdat het momenteel een heel actueel onderwerp is en wij hier soms ook mee te maken hebben, besteden wij hier graag ook nog wat extra aandacht aan. 

De grote ketens hebben het moeilijk gemaakt voor alle andere webshophouders. Eerst elkaar beconcurreren met de meest onmogelijke voordelen en nadien beseffen dat het volledig fout loopt. En hoe kun je daar als kleine zelfstandige tegenop? Je hebt scherpe prijzen nodig, kleine cadeautjes voor de klanten. Liefst geen verzendkosten en gratis retourneren.... want anders klagen sommige klanten steen en been. Als webshop ondernemer krijgt men een hoop te voorduren. Zo zijn er collega ondernemers uitgescholden, puur omdat er verzendkosten gevraagd worden, want overal zou er gratis verzending zijn. 'Gratis' verzending bestaat niet. Of klagen dat men duurder uit is dan bij de Action. Je kan gewoon niet op tegen die grote bedrijven die de markt kapot maken voor al de rest.

Wij willen zeker niet klagen, want onze webshop is ons werk én passie. Er zijn dagen bij dat we helemaal in onze sas zijn van een enorme dankbare recensie, maar er zijn ook dagen bij dat we wel eens verdrietig worden, dat we ondanks onze inzet het toch niet iedereen naar de zin kunnen maken en de klachten zijn toch vaak omtrent de verzendkosten. 

Hekelen over verzendkosten en Retour rumoer 

Zoals hierboven al aangegeven zijn de verzendkosten een hekel punt waar klanten over vallen. Waarom niet gratis verzenden? Waarom niet gratis retourneren?
Verzendkosten zijn voor ons geen winst. Maar puur kosten dekking. En eigenlijk leveren we daar zelfs nog op in. Wist u dat terwijl u bij ons €5,95* verzendkosten betaald, terwijl wij in werkelijkheid €6,95 kwijt zijn? En dan hebben we het nog niet eens over de verzendverpakking, vloeipapier, tape, verzendlabels, printkosten etc.  

Zo geldt dat ook voor de accessoires die wij versturen tegen een tarief vanaf €2,50*. Ook in dit geval maken wij kosten voor de luchtkussenenveloppen, verzendlabels, printerkosten etc. Wij kunnen in dit geval derhalve niet voor elk gewicht een apart verzendtarief gaan instellen, dit zou heel omslachtig worden. Daarom vragen wij voor de accessoires €2,50 of u nu één artikel besteld of 5 stuks.  Aan u de keuze of u dan voor 1 artikel gaat of er nog iets bij besteld.
*tarief gebaseerd op de standaard verzendmethode en binnen Nederland.

Uiteraard balen we allemaal dat PostNL jaarlijks de kosten voor het verzenden omhoog gooit, als je soms leest wat voor service ze verlenen bij zoekgeraakte pakketten, begint de gunfactor al te zakken om nog verzendkosten te willen betalen. Maar u weet zelf ook dat alle andere kosten steeds verder omhoog gevoerd worden. Transportbedrijven hebben ook te maken met de oplopende kosten voor brandstof, bedrijfspanden etc. Met de steeds groter wordende verwachting dat men de bestelling de volgende dag in huis wil hebben, is ook nieuw apparatuur nodig om die bedrijfsprocessen te verbeteren. Ook moeten de bedrijfswagens aan steeds strengere eisen voldoen. Zo krijgt men met een auto op diesel van voor een bepaald bouwjaar al bepaalde steden geen toegang meer. En dan de postbode zelf moet natuurlijk ook loon krijgen voor zijn/haar harde werk.  Dus reken maar uit wat het eigenlijk allemaal wel niet kost om uw bestelling af te leveren.

Met alles wat beweegt rond het klimaat en de milieumarsen e.d. hoop ik maar dat de mensen ook eens stil staan bij het puntje daaromtrent. 

Zo geldt dit ook met retourneren. Over het algemeen ontvangen wij zeer weinig retouren. Wij proberen onze producten zo goed mogelijk te omschrijven en bieden altijd de mogelijkheid om op een of andere manier contact met ons te zoeken als u vragen heeft of advies wenst. Probeer dat maar eens bij een groot winkelketen...  Maar zo'n retourproces kost tijd en geld en de transportbedrijven werken ook niet gratis. Dit berekenen we niet door in de verkoopprijs, dat is pure service. Zouden we gratis retourneren aanbieden zullen we dus de prijzen omhoog moeten gooien. Iets dat we kunnen overwegen. Maar dit vinden wij echter niet eerlijk. Wij houden de kosten liever open en eerlijk, gewoon zoals ze zijn! 

Recentelijk kwam ik twee uitgebreide nieuws artikelen tegen waarbij er dieper werd ingegaan op retourbeleid, misschien interessant om eens te lezen. Want soms beseffen we het ons gewoon niet. Zo schreef de NOS met een bijpassend filmpje "Retour Rumoer: dit gebeurt er met de pakjes die jij 'gratis' terugstuurt", dat u hier kunt terugkijken en het Financieel Dagblad schreef een artikel genaamd "Hoe webwinkels worstelen met onze retouren" Heel actueel voor ons als webshop houder. Misschien vindt u het interessant om te lezen. Zodat u wellicht beter begrijpt waarom wij als kleinere ondernemer bepaalde keuzes maken.

Gelukkig zijn onze klanten over het algemeen super blij over de producten die ze bij ons bestellen, over onze service en de levertermijn. Hier zijn wij enorm trots op! Eén recensie daarvan zetten wij graag nog even extra het zonnetje:

Wij hopen dat het voor uw allemaal wat duidelijker is geworden, waar onze verzendtarieven op gebaseerd zijn en dat deze dus zeker niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen.

 

 

Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld? Dezelfde dag verzonden.

Verzenden binnen Nederland v.a. €5,95, accessoires v.a. €2,50

© 2017 - 2019 Milo Lingerie | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.