Ruilen & Retourneren

Twijfelt u bijvoorbeeld over de maat of pasvorm dan adviseren wij u hier graag over. U kunt het beste even contact met ons opnemen voor informatie via ons contactformulier of via info@milolingerie.nl. Wij proberen u zo goed mogelijk te adviseren/informeren om teleurstellingen te voorkomen.

Wanneer u van plan bent om bijvoorbeeld meerdere items te bestellen dan willen wij u echt vragen om te bedenken of u echt alle items van plan bent om te houden en even mooi vindt. Natuurlijk zijn wij heel blij dat u zo enthousiast bent over onze webshop en over onze collectie. We willen keer op keer met veel liefde de mooiste items voor u inpakken en versturen. Maar wij willen u wel vragen om na te denken over wat u besteld, om teleurstelling voor uzelf en onnodige retouren op deze manier te voorkomen. Wij snappen dat het heel makkelijk is om via Klarna achteraf betalen een grote order te bestellen met veel items, maar bedenk ook dat hier voor ons veel kosten aan verbonden zitten. Inpakken en verzenden, betaalopties etc. zijn voor ons niet gratis natuurlijk, wanneer u iets retour stuurt dan kost het verwerken hiervan veel tijd, geld, veel extra administratie en andere extra kosten die erbij komen kijken.  Wij willen u dus vragen om met ons meer op een verantwoorde manier om te gaan met retouren en daar willen wij u daarbij helpen. Want naast dat het een grote kostenpost is voor ons, zorgt het er ook voor dat wij minder plezier hebben in ons werk. Dit bedrijf is onze grote passie waar wij bijna dag en nacht heel hard aan werken, maar een grote hoeveelheid retouren drukt daar soms een hele zwarte stempel op en dat is jammer, want wij willen u heel graag nog jarenlang en vol passie blijven verassen met de mooiste collecties. Dus twijfelt u over de maat of de pasvorm? Mail of bel gerust even!

Ruilen

  • Om een artikel te ruilen, stuurt u ons dan alstublieft een e-mail met daarin het ordernummer, het artikel dat u wilt ruilen en het nieuwe gewenste artikel of andere maat. Wij kunnen het artikel dan voor uw reserveren.
  • Stuur het artikel dat u wilt ruilen terug volgens onderstaande retourbeleid.
  • Zodra wij de retourzending hebben ontvangen sturen wij het nieuwe artikel kosteloos naar u op*.
  • Indien er een bijbetaling benodigd is i.v.m. bijvoorbeeld een meerprijs dan zullen wij u een betaallink e-mailen.

* Alleen bij de eerste keer ruilen, moet u na ruiling nog een keer ruilen,  dan worden de verzendkosten opnieuw berekend.

Retourneren

Het kan voorkomen dat dat u een product wilt retourneren, omdat het niet past of toch niet helemaal aan uw verwachtingen voldoet. Dit kan bij ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst. De verzenddatum staat op de pakbon. U dient de retouren binnen deze termijn aan te melden óf terug te sturen. Dit mag zonder opgave van redenen, maar om onze adviezen accuraat te houden, stellen wij het erg op prijs als u een reden opgeeft. Let op: de retourkosten zijn wel voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Ons advies is om traceerbaar, liefst aangetekend te verzenden,  zodat u de kosten bij verlies of schade kunt verhalen bij het vervoersbedrijf. Online frankeren is goedkoper dan ter plekke in de winkel. U kunt via de PostNL app de pakketzegel ook in de winkel laten afdrukken, voor de online prijs.

Volg onderstaande stappen om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen:

  1. Vul het bijgeleverde retourformulier volledig in of u kunt het formulier hier downloaden en afdrukken.
  2. Indien u de artikelen binnen 14 dagen retourneert is aanmelden niet verplicht, maar dit stellen wij wel op prijs. Aanmelding binnen 14 dagen is verplicht, indien u niet in staat bent de artikelen binnen 14 dagen terug te sturen, de retouren dienen echter na aanmelding uiterlijk binnen 14 dagen geretourneerd te zijn. U ontvangt na aanmelding altijd een bevestiging.
  3. Verpak de artikelen (in ongeschonden staat) netjes en zorgvuldig. Let op: Artikel(en) moeten worden teruggestuurd in de originele verpakking: met origineel aangehechte label(s), ongedragen (niet langer dan noodzakelijk om te passen), ongewassen en geurvrij. Anders kunnen wij deze artikelen helaas niet als retour in behandeling nemen. Nadere info vindt u onder het kopje: Mag het terug? onder aan deze pagina.
  4. Frankeer het pakketje voldoende online of laat dit doen bij het postagentschap. U ontvangt een adresetiket bij uw bestelling. Mocht dit niet het geval zijn, vindt u onderaan deze pagina alsnog het adres.
  5. Geef het pakketje af bij een postagentschap.
  6. Bewaar het verzendbewijs tot uw retouren in behandeling zijn genomen.
  7. Wij zullen het bedrag na ontvangst van de retouren terugstorten op uw rekening.

Heeft u (tijdens een actie) een gratis product van ons ontvangen en wilt u de gehele bestelling retour sturen, vergeet dan niet om ook het gratis ontvangen product retour te sturen. Indien het gratis product niet retour gezonden is, zullen alsnog deze kosten hiervan in rekening worden gebracht.

Voorgevormde BH's van Empreinte retourneert u zoals ontvangen met beide cups open, of draai (afhankelijk van het model) de cups in elkaar, maar de cups alstublieft niet in elkaar deuken. Stop dus nooit de ene cup in de ander! Daarmee vernietigt u de vezels en de vormen, het maakt de randjes en de cups hobbelig en dit is niet meer terug in vorm te krijgen, daardoor onverkoopbaar naar andere klanten. 

Ruil/retour aanmelden

Indien u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, kunt u uw retour of ruilverzoek melden door een e-mail de sturen via de volgende link:
Ruil/retourmelding  Uw standaard ingestelde e-mail programma zal nu openen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Nadat u een retour heeft aangemeld zullen wij het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen de wettelijke 14 dagen na herroeping, terugbetalen.  Zodra wij het teruggestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd, dan zullen wij het bedrag binnen de termijn, doch zo spoedig mogelijk terugstorten. Wij hebben vaak maar een kleine voorraad, dus zien zelf de retour ook graag snel afgehandeld, zodat wij het product weer zo snel mogelijk aan kunnen bieden. U kunt er daarom bij ons vanuit gaan dat retouren zeer snel afgehandeld worden. Indien u de gehele bestelling retourneert krijgt u het gehele aankoopbedrag terug, inclusief verzendkosten voor het naar u toesturen. Retourneert u slechts een deel van de bestelling, dan worden alleen de retour ontvangen artikelen gecrediteerd. 

Zat u boven een bepaald drempel bedrag voor gratis verzending? Dan worden de verzendkosten alsnog doorberekend indien u na retourneren onder het minimale bedrag  voor gratis verzending uitkomt.

Ik wil iets retourneren, maar ik heb gekozen voor achteraf betalen via Klarna achteraf betalen, hoe werkt dat?

Zodra wij het retour gestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd, dan zullen wij de retour gekomen artikelen zo snel mogelijk crediteren bij Klarna. U ontvangt dan van hen een nieuwe gewijzigd factuur. De betalingstermijn blijft echter ongewijzigd.  

Voor de betaalmethode achteraf betalen, brengen wij €0,95 in rekening.  Deze worden bij retour 
niet terug betaald.

Moet ik betalen voor de retourkosten?

Ja, het risico en de retourkosten liggen bij u als klant. Indien u per abuis een ander artikel heeft ontvangen dan besteld, of de fout anderszins aan ons te wijden is nemen wij de kosten voor onze rekening en zullen u hiervoor een retourlabel verschaffen. De PostNL tarieven (2019) voor het retour zenden bedragen €4,35 voor een brievenbuspakketje en €6,95 voor een gewoon pakket, een aangetekende brief (afmeting maximaal 38 x 26,5 x 3,6 cm)€8,45, dan is uw brief verzekerd tot €50,-. De kosten voor een aangetekend pakket bedragen € 8,60, het pakket is dan verzekerd tot €500,-. Indien u de pakketzegels online aanmaakt scheelt u dit €0,45 cent, (mu.v. aangetekende brief) u hoeft hiervoor geen printer te hebben, u kunt de online aangemaakte labels ook bij het dichtstbijzijnde PostNL postagentschap laten afdrukken. Voor actuele tarieven, of het aanmaken van een pakketlabel zie de website van PostNL. De genoemde tarieven zijn van toepassing voor zendingen binnen Nederland.  Voor retourzendingen vanuit een ander land, kunt u het beste uw locale postagentschap raadplegen. Let op: Bewaar het verzendbewijs goed, totdat uw retouren zijn verwerkt. U dient een bewijs van verzending te kunnen tonen indien hierom gevraagd wordt. U mag uiteraard ook kiezen voor een andere pakketbezorgdienst, de keuze hiervan is aan u. Wij vergoeden bij een verkeerd geleverde bestelling de verzendkosten tot het reguliere tarief van PostNL (binnen Nederland), vanuit andere landen in overleg.

Waarom niet gratis te retourneren?
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van uw bestelling moeten op de een of andere manier betaald worden. PostNL en UPS doen dit immers niet gratis. Daarnaast zijn er ook nog de kosten voor het verpakkingsmateriaal, transactiekosten voor betalingsverkeer enz, enz. 

De webwinkels die gratis verzenden en retourneren aanbieden, berekenen deze kosten door in de verkoopprijs van de producten. Wij kunnen onze producten ook allemaal iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen, zoals gebeurt bij vooral de grotere online webwinkels. Dit vinden wij echter niet eerlijk. Op deze manier worden onder andere klanten die grotere bestellingen plaatsen of niet wensen te retourneren gestraft, doordat er op zo'n manier aan hen eigenlijk te veel (verzend)kosten worden berekend.

Webwinkels die dit gratis aanbieden, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de “gratis verzending ” en "gratis retournering". Wij houden de kosten liever open en eerlijk, gewoon zoals ze zijn! Ook worden de producten weer netjes aan ons assortiment toegevoegd. 

Mag het terug?

Wij kunnen echter in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet crediteren:

  • Artikelen die gebruikt, beschadigd zijn, of niet op hygiënische wijze behandeld zijn. D.w.z. artikelen welke zichtbaar gedragen zijn (langer dan noodzakelijk aan gehad om te passen), als artikelen vies zijn (vlekken), gewassen zijn of een geur aanhangen, accepteren wij niet. Deze kunnen wij niet meer verkopen aan andere klanten. Pas en bewaar de artikelen dus te allen tijde in een rookvrije, schone, huisdiervrije en droge ruimte.
  • Artikelen waarvan het kaartje en/of etiket ontbreekt of niet in originele staat aangehecht. Zonder originele label(s) en kaartjes kunnen wij de artikelen niet meer aan een andere klant verkopen. Pas de arikelen dus eerst, alvorens u kaartjes en labels verwijderd.
  • Artikelen die tijdens transport beschadigd zijn, die te wijden is aan een onzorgvuldige manier van verpakken.
  • Indien de cups van voorgevormde Empreinte BH's ondanks ons advies bij een retour toch in elkaar gedeukt zitten, kunnen we deze niet accepteren.  
  • Artikelen die langer dan 14 dagen geleden (na aanmelden) ontvangen zijn. Op de dag dat uw  bestelling bij u is afgeleverd of heeft afgehaald, gaat de zichttermijn in. Het artikel dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen bij ons terug te zijn of te zijn aangemeld. Indien u de producten binnen deze periode heeft aangemeld als retour, verzend deze dan zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen. Buiten deze termijn wordt uw retour niet in behandeling genomen.
    In al deze bovenstaande gevallen heeft u de keuze om het artikel tegen bijbetaling van verzendkosten opnieuw terug te ontvangen.
  • Artikelen die wij niet retour hebben ontvangen. Retour zenden is voor eigen risico en aansprakelijkheid. Advies is om altijd in ieder geval traceerbaar, liefst aangetekend te verzenden, zodat u de kosten bij verlies of schade kunt verhalen bij het vervoersbedrijf. Uiteraard kunnen wij geen artikelen vergoeden welke niet zijn aangekomen.

Note:

  • Indien u de zending ongefrankeerd of onvoldoende gefrankeerd naar ons heeft verzonden,  waardoor wij naheffing ontvangen, brengen wij de kosten hiervan in rekening.

Langere zichttermijn?

Zou u graag een langere retourtermijn hebben dan 14 dagen omdat uw bestelling een cadeau is of voor een speciale gelegenheid of feestdag? Stuur ons dan gerust een mail naar info@milolingerie.nl en bespreek het met ons.

Retouradres

RETOUR WEBSHOP
T.a.v. Milo Lingerie
Westerstraat 7 (boven)
1441 AR Purmerend

Heeft u toch nog een vraag?

Heeft u toch nog vragen/opmerkingen betreft het retourneren? Neem dan gerust contact met ons op.

 

 

 

Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld? Dezelfde dag verzonden.

Verzenden binnen Nederland v.a. €5,95, accessoires v.a. €2,50

© 2017 - 2019 Milo Lingerie | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.